کتاب اصلاحات از دیدگاه اسلام
نوشته شده توسط : زپو

 کتاب اصلاحات از دیدگاه اسلام



با فرمت exe.

مقدمه‌

اصلاحات‌، از ضروري‌ترين‌ و مسلّم‌ترين‌ تعاليم‌ است‌ كه‌ به‌ صورت‌تكليفي‌ فردي‌ و اجتماعي‌ تبيين‌ شده‌ و گستره‌ و قلمروي‌ آن‌ همه‌ امور را

در بر مي‌گيرد؛ اموري‌ چونان‌ مسائل‌ فردي‌ و مسائل‌ ميان‌ افراد، مسايل‌خانوادگي‌ و مسائل‌ اجتماعي‌ و گروهي‌ و در مسايل‌ اجتماعي‌ نيز اصلاحات‌اسلامي‌، همه‌ بخش‌هاي‌ جامعه‌ را فرا مي‌گيرد. از محيط‌ زيست‌ و مسائل‌زندگي‌ مردم‌ و شهرها گرفته‌ تا مسائل‌ فرهنگي‌، تربيتي‌، اقتصادي‌، سياسي‌ و...همه‌ در موضوع‌ اصلاحات‌ قرار مي‌گيرد. از نظر انسان‌ِ ديني‌ هيچ‌ پديده‌ يارويداد يا فرد يا گروهي‌ از قلمروي‌ اصلاحات‌ بيرون‌ نيست‌ و تعهّد ديني‌ ومسؤوليت‌هاي‌ خدايي‌، انسان‌ دين‌ باور را برمي‌انگيزد تا براي‌ سامان‌ بخشيدن‌به‌ همه‌ جنبه‌هاي‌ حيات‌ انسان‌ بكوشد و براي‌ زدودن‌ هر نابساماني‌، ناهنجاري‌،واپس‌گرايي‌ و تباهي‌ و فسادي‌ تلاش‌ كند و نقصان‌ و ناتواني‌ و ناداني‌ را ازدامن‌ فرد، خانواده‌ و جامعه‌ بزدايد و سراسر اجتماع‌ را به‌ ساماني‌ در خور وشايسته‌ برساند و اين‌ سخن‌ والاي‌ پيامبر بزرگوار را راهگشاي‌ زندگي‌ خويش‌قرار دهد:

اَصْلَح‌ النّاس‌ِ اَصْلَحهم‌ لِلنّاس‌  

صالح‌ترين‌ انسان‌ها، اصلاح‌طلب‌ترين‌ آنان‌ است‌.

اهميت‌ اصلاحات‌ در هر بخش‌ يا قلمرو، متناسب‌ با نابساماني‌ و يا ضرر وزياني‌ است‌ كه‌ از آن‌ بخش‌ نصيب‌ جامعه‌ يا افراد مي‌گردد. پس‌ پيش‌ از اقدام‌ هراصلاحي‌، بايد اين‌ سنجش‌ انجام‌ گيرد و پايه‌ و درجه‌ اهميت‌ اصلاحات‌مشخص‌ شود.


خرید و دانلود  کتاب اصلاحات از دیدگاه اسلام






:: برچسب‌ها: کتاب , اصلاحات , از , دیدگاه ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 22 خرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: